Venkovní reklama působí na zákazníka nepřetržitě
Venkovní neboli outdoor reklamu nacházíme ve všech městech a při komunikacích. Setkáváme se s ní například v podobě billboardů, bigboardů, CLV vitrín či světelné neboli LED reklamy. Výhodou outdoorové reklamy je, že na potenciálního zákazníka působí vlastně nepřetržitě, a tím je docíleno vysoké četnosti zásahu reklamním sdělením. Firmy ji používají také tehdy, jestliže chtějí budovat povědomí o značce u široké veřejnosti. Venkovní reklamou lze cílit jak celostátně, tak i regionálně. Nicméně podnikatel musí počítat s tím, že tuto reklamu musí nejdříve vyrobit, tzn. musí počítat s výrobními náklady a teprve poté ji může umístit na venkovní plochy, ze kterých následně platí nájem.
Limitujícími faktory jsou pro billboardy umístěných u silnic:
-
Krátká doba na přečtení reklamního sdělení
-
Horší viditelnost u neosvětlených ploch zejména v zimních měsících.
Aby venkovní reklama byla smysluplná, je tedy potřeba brát v úvahu tyto 3 faktory:
-
Umístění plochy
-
Velikost plochy
-
Délka kampaně.