Co má společného prodej firmy a plyšového medvídka?
Už jste se určitě minimálně jednou ve svém životě dostali do role prodávajícího. Ve svých dětských letech jste se možná snažili prodat autíčko na ovládání, plyšového medvívka nebo svou jinou oblíbenou hračku. Později už to byl například mobil, notebook nebo třeba auto. Nehledě na to o jaký předmět se jedná, trh obchodu bude vždy stejný.
Na jedné straně je ten kdo něco nabízí (to jste vy) a na straně druhé je jsou naopak poptávající (zájemci). Vy jako prodávající se snažíte prodat za co nejvyšší cenu a kupující se snaží koupit naopak za cenu co nejnižší. To je základní princip nabídky a poptávky, které platí u každého trhu. A nezáleží na tom jestli se jedná o plyšového medvídka, auto, dům nebo firmy. Samozřejmě že prodej firmy asi nebude probíhat stejně jako prodej dětské hračky. Možná si říkáte, že tyto dva trhy nemají nic společného, ale opak je pravdou. Co má tedy prodej firmy a plyšového medvídka společného a v čem se naopak tyto dva trhy liší?
Společné věci
Citový vztah - dítě ke svému medvídkovi chová silný citový vztah stejně jako majitel firmy.
Dvoustranný akt - na jedné straně je kupující a na druhé straně je prodávající, kteří vyjednávají o výši ceny.
A stejné jako si medvídka většinou vybíráte podle toho, jak vypadá vedle ostatních medvídků, tak si můžete i firmu vybrat z katalogů firem na prodej.
Rozdíly
Zákazník - u medvídka to bude většinou dítě, naopak u firem to bude dospělý.
Délka obchodu - prodej firmy se většinou táhne několik měsíců až let.
Cena - hodnota firmy se bude většinou pohybovat v miliónech ne-li miliardách.