Podpora prodeje a její formy
Poskytnout spotřebiteli určitou výhodu či benefit, vyvolat u něj podnět vedoucí ke koupi, to vše zajišťuje podpora prodeje. Podle jednotlivých zákazníků a trhů, na kterých společnost působí se rozlišují její jednotlivé formy.
1. Podpora prodeje zaměřená na zprostředkovatele. Součástí jsou například obchodní a cenové dohody, společná propagace firem, odměny a bonusy, společenská setkání, pracovní obědy apod.
2. Podpora prodeje zaměřená na spotřebitele je pravděpodobně nejpoužívanější formou, při které se obchodník soustředí na své koncové zákazníky. Typickým nástrojem této formy jsou kupony, krátkodobé slevy, cenové balíčky, dárky, odměny, soutěže, vzorky zdarma a další.
3. Podpora prodeje směřující do maloobchodních činností zahrnuje nejčastěji slevy z obvyklých ceníkových cen, maloobchodní kupony, vystavování zboží v akci, ochutnávky výrobků zdarma atd.