Nakupujete podle recenzí na internetu? Čtěte!

on . Posted in Auta

Jste fanoušek internetu? Jestli ano, pravděpodobně budete také fanoušek internetových nákupů a různých srovnávačů. Trendem dnešní doby je co největší ulehčení vlastní práce a ušetření volného času, takže postupně se vytrácejí takové návyky, jako například jít do obchodu a koupit si nějakou věc. Kdyby se to týkalo pouze elektroniky, nebylo by se čemu divit, nicméně dnes jsme schopni si na internetu prostřednictvím speciálních služeb objednat i víkendový nákup potravin, což se mi zdá šílené!

recenze automobilů

Internetové srovnávače

Ale „proti gustu žádný dišputát“! K tomu, abychom při nákupech na internetu nenaletěli různým podvodníkům nám slouží srovnávače cen a také recenze různých produktů. Když si rozebereme srovnávače, zjistíme, že se jedná o velmi interaktivní a velmi promyšlený web, kde stačí zadat buď kategorii produktu, který hledáme, nebo konkrétní model. Následně se nám zobrazí seznam cen a e-shop, který si můžeme vybírat na základě hodnocení zákazníků.

Recenze

S recenzemi je to poněkud složitější, protože existují některé druhy zboží, které recenzovat buď nejde anebo se jimi nikdo nezabývá. Na internetu klasicky můžete narazit na recenze elektroniky (smartphony, bílé elektro, kosmetika…) ale také recenze automobilů a motocyklů.

Jak poznat kvalitní recenzi od propadáku? Je to velmi těžké, nicméně, pokud se zaměříme na recenze automobilů, měli bychom se zaměřit na historii webu, počet otestovaných aut, kvalitu fotografií v textu nebo kvalitu videa, pokud je přiloženo. Dalším ukazatelem je také síla značky motoristického média.

O kvalitě recenze zejména rozhoduje:

  • Historie webu
  • Počet otestovaných automobilů
  • Kvalita fotografií a videa
  • Velikost redakce a její „dobré jméno“

Poslední bod seznamu je ošemetný, protože často se stává, že velké redakce jsou ovlivnitelné a recenze se stávají méně objektivní. A proč? Zkratka proto, že „musejí“ psát hezky o testovaných modelech, protože by za chvíli mohli zavřít, když by jen kritizovali. A věřte, že z vlastní zkušenosti je toho ke kritice až příliš a PR agenturám by se to dlouho nelíbilo, kdyby četli negativní recenze, například na jinak „úžasná“ blíže nespecifikovaná korejská auta, začínající na písmenko „H“, která vidíme v reklamách s agresivními slogany. Pardon, tuto poznámku jsem si neodpustil.